Sunday 22 March 2009

Never turn a needle again?

Ever since I heard at one of the SnB evenings that she can knit backwards, I wanted to know how and do it too! And voila! I found a clip on youtube, so now we all can learn how to knit backwards and never turn a needle again...

Toen ik tijdens een SnB-avond ontdekte dat zij terug kan breien, wilde ik ook! En TADAA! Leve youtube! Hier het filmpje, zodat we het allemaal kunnen leren en we nooit meer ons werk hoeven te keren...


Knitting and Purling Backwards borrowed from Yarndude

6 comments:

  1. Tja waarom ook niet, ziet er eigenlijk best easy uit. Lang leve you tube!!

    ReplyDelete
  2. Mijn Oma (geboren in 1897) deed het ook altijd zo. Ook haakte ze van rechts naar links en van links naar rechts zonder haar werk te draaien. Dit kwam omdat ze heel erg linkshandig was maar alles rechtshandig moest leren! Het was altijd geweldig leuk om haar te zien werken. Els

    ReplyDelete
  3. Ja, ik heb het ook zo geleerd. Er zijn zelfs 2 technieken, het verschil zit 'm in de manier hoe je de draad er doorheen haalt. op de ene manier komen ze gedraaid recht en de andere kan je gewoon weer lekker recht breien.
    Erg handig bij Entrelac en voor als je zwaar werk hebt, dat onhandig is om constant te keren.
    Suxxes!

    ReplyDelete
  4. Is inderdaad niet moeilijk als je het zo ziet!!! En voor mij als linkshandige ziet het er ook nog heel logisch uit, ja... toch maar es proberen...

    Ammerins

    ReplyDelete
  5. @ allemaal.
    Ben gisteren aan het oefenen geweest en het gaat me al aardig af. Best ontspannen werken. :D

    ReplyDelete
  6. ik hou het voorlopig even bij continental. Dat heb ik nog maar net onder de knie. maar 't ziet er niet heel moeilijk uit inderdaad.

    ReplyDelete