Monday 16 March 2009

A Cap, a Few Cables and a Whole Lot of Yarn


Cap and Cables, originally uploaded by astrid goes usa.

First, The finished double-sided cap I knitted for Karsten. Tadaa! All blocked and done. As usually when I knit Fair-Isle, it felt a bit tight, but after blocking it fitted perfectly.

Second, Tangly Tangled. The cables are done and weren't that hard, actually. As long as you are in a distraction free environment, that is. ;D

All I have to do is start and finish the button bands and buttons, weave in all ends and block. Can't believe I'm nearly there!


Eerst, De dubbelgebreide muts voor Karsten is klaar. Tadaaa! Geblockt en klaar. Hij zat wat strak, zoals meestal met Fair-Isle, maar na het blocken paste hij perfect.

Ten tweede, Tangly Tangled: De kabels zijn af en waren niet eens zo lastig achteraf. Zolang je maar in een omgeving bent met weinig afleiding. ;D

Nu hoef ik alleen nog maar de knopenbanden met knopen te doen, alle eindjes inweven en blocken. Niet te geloven da’k hem bijna af heb!


Sometimes it pays off to listen to your mother-in-law! Really!
Look at this:

Soms is het ècht beter voor je om naar je schoonmoeder te luisteren. Echt! Kijk hier maar eens naar:



Treasure Cove!, originally uploaded by astrid goes usa.

The tip she gave me was "have a look at the Maxx-store, I saw they got a big load of yarn there." Maxx is a discount shop that sells off redundant stock, so their products are never the same. I expected a lot of acrylics and I was right; lots and lots of horrible, ugly coloured or textured yarn, but then I found my babies.

I bought all of this yarn for only € 9,80! That's 10 balls of Regia Silk Color (50g merino/silk/polyamide) and 10 balls of 100% baby wool(50g). Now this already sounds pretty good, right? Then I went online... And discovered that the Regia balls are being sold for €6,50 per ball. And I got ten for less than 5 Euros! Wow! Happy days! Thanks Sylvia!

De tip die ik van Sylvia kreeg: “Weet je, je moet eens bij de Maxx gaan kijken; allemaal wol!!!” Maxx is een “veel voor weinig winkel” met allemaal restpartijen, dus ik verwachtte een hoop acrylgaren en helaas was dat er ook. In alle vreselijke kleuren en texturen mogelijk. Maar toen vond ik deze schatjes.

Al dit garen kostte mij maar € 9,80. Het zijn 10 bollen Regia Silk Color (50g merino/zijde/polyamide) en 10 bollen 100% baby wol(50g). Klinkt goed, hè! Maar toen ging ik online… Die bolletjes Regia worden voor € 6,50 ’t stuk verkocht. En ik kreeg er 10 voor minder dan 5 euro! Wauw! Dankjewel Sylvia!

Finally, my lace attempt. I started out on 4mm needles, but I wanted bigger holes! So I frogged it and started over on 5mm. Was it a wise decision? What do you think?

Als laatste, mijn kant poging. Ik was begonnen met 4mm naalden, maar ik wilde grotere gaten! Dus uitgehaald en opnieuw begonnen op 5mm. Was dat een slimme zet? Wat vind jij?


9 comments:

  1. Nou je bent lekker bezig zo en ja het loont inderdaad om af en toe eens binnen te lopen bij Maxx.
    Maar eh je kantwerk, ik vind de kleuren erg mooi en ik denk dat ik het alletwee erg mooi vind dus helaas kan ik je niet helpen met het maken van een keuze ;-)

    ReplyDelete
  2. neeee, echt waar! Ik vlieg morgen direct naar de Maxx!!!! (Sorry Sam, er wordt dus morgenochtend geen intragalactisch spoorwegstelsel gebouwd... ;) )

    ReplyDelete
  3. Het blijft altijd een gok met kantbreien. ik heb ook wel eens werk uitgehaald omdat de gaten te groot werden> Het hangt af van wat je zelf wilt. Bedenk ook dat je dan iets meer garen nodig hebt, en dat de sjaal x% groter wordt. Door te blocken trek je het patroon vaak ook al flink open hoor.
    Fijn dat je goed gescoord hebt bij de Maxx. Nou breit het nóg leuker.
    En over je muts: hij is super. Heel mooi dat er niet zo veel kleurverschil in zit, bij het inbreipatroon. Heel subtiel.

    ReplyDelete
  4. @ Siem en MoniqueB.
    Dank dank voor de complimenten (bloos bloos).

    @ Ammerins.
    Spoken like a true Yarnoholic! ;D

    ReplyDelete
  5. Mooie kleuren weet jij toch altijd bij elkaar te zoeken! Erg mooi die muts. en de kabels ook heel kunstig trouwens. En eehmm waar zit die MAXX? ga ik morgen ook even langs (als niet alles al weg is)!

    ReplyDelete
  6. @ Marieke.
    Ook dank voor de veren... Maxx zit op een hoek van de voorstreek, aan de kelders-kant(in de buurt van het Mata Hari beeldje). Veel plezier!

    ReplyDelete
  7. aaarghhh ik ben natuurlijk alweer te laat.... is maar goed ook want ik heb toch al teveel op de pennen. Ziet er mooi uit Astrid! BTW ook een MarthaFan? Me too! Dat onze kat ook Martha heet is puur toeval.

    Ik moet vaker op je blog komen.

    ReplyDelete
  8. De muts is goed gelukt hoor. Heel mooi geworden. Het blauwe breiwerk ziet er ook veelbelovend uit.

    Het is altijd fijn als je eens een keer heel goedkoop mooi garen kunt scoren.

    Het kantbreiwerk ziet er mooi uit. Ik heb er te weinig verstand van om je te adviseren.

    ReplyDelete
  9. @ Linda.
    Wat denk je! Ik heb Martha's Homekeeping Handbook hier in de kast staan, hoor! ( http://www.marthastewartstore.com/detail.php?p=10294&v=martha_library )
    Martha is mijn Goeroe.

    @ Hannah.
    Geeft niks hoor. Geloof dat het pen 5 wordt.

    ReplyDelete