Tuesday 8 December 2009

A well-dressed tree and a bit of early Christmas


Breiboom Wouters, originally uploaded by DutchAstrid.

Look what we did!
She, she and she can tell you all about how and why. (I'm in a hurry and a wee bit lazy...)

Kijk eens wat we gedaan hebben!
Zij, zij en zij vertellen je precies hoe en waarom. ('k heb haast en ben een heel klein beetje lui...)


Leeuwarden December 2009, originally uploaded by DutchAstrid.

Because I wanted daylight pictures of this tree, I took a long walk through our Leeuwarden and I took a few more pictures on the way.

Omdat ik daglicht foto's van de boom wilde hebben, heb ik een lange wandeling door Leeuwarden gemaakt en onderweg nog een paar foto's gemaakt.


Paper Snowflakes, originally uploaded by DutchAstrid.

It's December and I'm starting to feel festive already! So I took my scissors and started cutting snowflakes like there's no tomorrow. If you want to make your own, here's a good site.
Print, cut and you're done!

Het is inmiddels december en ik ben al aardig in de kerststemming! Dus Heb ik mijn schaar gepakt en ben ik heul veul sneeuwvlokken van papier gaan knippen. Als je zelf ook sneeuwvlokken wil maken, hier is een goeie site. Printen, knippen en klaar is Klara!


Decemberlichtjes, originally uploaded by DutchAstrid.

And I fiddled with some starlight...
En ik heb wat gerommeld met sterrenlicht...


Kerst merklap kussen, originally uploaded by DutchAstrid.

...and I pulled my favourite pillowcase out of the cupboard! The pattern is from an old Ariadne (November 1979).
... en ik heb mijn favoriete kussensloop weer uit de kast getrokken! Het patroon komt uit een oude Ariadne (november 1979).

2 comments:

  1. Heerlijk he, die kerstdagen! We zijn hier ook aan het versieren geslagen. En ja, die sneeuwvlokken zijn leuk!!! Hier komen er ook heeeeel veel tegen het raam ;)

    ReplyDelete
  2. Wat een leuke fotocollage en een prachtig Scandinavisch kerstkussen.
    Marijke

    ReplyDelete