Tuesday 15 December 2009

I'm Ready!!!


Kaboutertje in de polder, originally uploaded by DutchAstrid.

So ready, so ready, Boy o boy am I ready!!!
Hardly two days of frost, the first loonies are already venturing out on the ice, but I too must confess: in three weeks time I expect an Elfstedentocht. Yes indeed, the Eleven Cities Skating Marathon! Don't try to reason with me... It's no use, Jack Frost has frozen my rationality, despite the chullo! All signs point in one direction. Even Jeen van den Berg says so (1:05): "You people don't know it yet (...), but in three weeks time we'll have the real thing! Because it's starting to freeze..."

Ben der helemaal, ben der helemaal klaar voor!!!
Na krap twee dagen vorst, wagen de eerste gekken zich alweer op het ijs, maar ook ik moet bekennen: over drie weken verwacht ik een Elfstedentocht. Jazeker, een Elfstedentocht! Probeer me maar niet tot rede te brengen... Het heeft geen zin, koning Winter heeft mijn denkvermogen bevroren, ondanks mijn muts! Alle tekenen wijzen in dezelfde richting. Zelfs Jeen van den Berg zegt het (1:05) :


The Race of Races will be held soon!

De Tocht der Tochten komt!



And not just the film.

En niet alleen als film.

1 comment:

  1. Nou jij bent zeker klaar voor de winter. Het zou toch mooi zijn dat we volgend jaar een elfstedentocht krijgen, het is nu alweer zolang geleden, groetjes Lida

    ReplyDelete